עבודת האדריכל אינה פשוטה וכוללת תכנון מרחבים ציבוריים ופרטיים, עד לפרטים הקטנים ביותר. כבכל תחום, גם במקצוע זה עלולות להתרחש טעויות בעבודת האדריכל ובין ההשלכות שלהן היא תביעה נגדו, מטעם אדם פרטי, גוף ציבורי, מוסד או ארגון.

לכן, יותר ויותר אנשי מקצוע נעזרים בביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים, המכסה סעיפים רבים היכולים להופיע בתביעות נגדם. בין היתר הפוליסה מכסה מקרים של אובדן מסמכים, ביטוח הוצאות דיבה, הוצאות בלתי צפויות עקב מרמה ופלילים של עובדים הכפופים לאדריכל ועוד. תפקידו של ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים הוא לאפשר להם לבצע את עבודתם ללא לחצים חיצוניים ולהוציא אותה אל הפועל בצורה הטובה ביותר, תוך שהוא מכסה באופן מיטבי מצבים עתידיים אפשריים.

למה חשוב לשים לב כשעושים ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים?

הדבר החשוב ביותר שיש לשים אליו בעת חתימה על פוליסה של ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים, היא תקופת הזמן הרטרואקטיבית אותה מכסה הפוליסה. בניגוד לחוקי התיישנות רגילים, הנכנסים לתוקף של שבע שנים מיום ביצוע העבירה, במקרה של עבודת אדריכלים חוקי ההתיישנות מעט שונים. הם מתייחסים לשבע שנים מיום גרימת הנזק ולא מיום סיום העבודה, כך שיכול לחלוף מספר לא מבוטל של שנים מרגע סיום העבודה ועד גילוי הנזק והגשת התביעה.

בנוסף, יש לשים לב שהפוליסה כוללת כיסוי לעניינים פחות שגרתיים כגון עבודות אדריכלות שנעשו בחו"ל (ובתנאי שהבסיס הוא בארץ), מקרים של הפרת סודיות, הגנה על זכויות קניין וזכויות יוצרים ועוד. ככל שביטוח האחריות המקצועית לאדריכלים מקיף יותר, הוא איכותי יותר ומספק שקט נפשי לעוסקים במלאכה.

ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים של סוכנות כרמים

סוכנות כרמים הינה סוכנות מובילה בתחום העסקים והחבויות, הכיסוי הביטוחי נותן מענה למגוון סיטואציות וביניהן הגנה על אדריכלים מפני תביעות מסוגים שונים. כרמים סוכנות לביטוח מתחייבת לתת כיסוי מיטבי מפני תביעות ומענה מקצועי ואישי בכל נושא רלוונטי.

התייעצו עם המומחים שלנו וקבלו הצעת מחיר משתלמת!
עמיר: 052-8029435

שאלות ותשובות בנושא ביטוח אדריכלים

לא מעט שאלות צצות על ביטוח אדריכלים, נענה כאן על השאלות המובילות. אם נתקלתם בשאלה לא פתורה או שיש לכם שאלה שלא הוצגה כאן, אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת מענה מקצועי.

ביטוח אדריכלים מוכר גם בשם הביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים. הרי העיסוק בתחום האדריכלות מצריך מחשבה ומקצועיות חסרת פשרות. במקרה בו מתגלה תכנון לקוי בעבות עבודה לא נכונה של האדריכל, הוא יתבע ויצטרך לשלם מחיר יקר מכיסו לכיסוי הנזקים שנגרמו. מחירי נזקים בענף הבנייה הם יקרים מידי, עוד לפני שהתרחש נזק למישהו שצריך לקבל גם הוא פיצוי. בנייה היא עסק יקר ואדריכל שנתבע בשל חוסר אחריות עלול לפשוט את הרגל למרות שהתקלה התרחשה מתום לב. ביטוח אדריכלים מבטח אדריכלים מפני תביעות כאלו, גם כאשר הנזק נגרם מרשלנות וחוסר שימת לב.

ביטוח אדריכלים מכסה את כל העלויות הנלוות לתביעה כזו: עלויות משפטיות, עלויות פיצויים, פיצויים בגין השמצות ועוד.

לא כדאי לוותר על ביטוח אדריכלים. מדובר בביטוח אחריות מקצועית וכל אדריכל יודע שמסוכן מידי לוותר על ביטוח זה.

מחיר ביטוח אדריכלים משתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה אך מה שחשוב לזכור הוא החשיבות של ביטוח זה. מחיר הביטוח לא נמוך אך הוא משתלם. לא ניתן לקבוע מחיר ביטוח אחיד כיוון שהמחיר משתנה בהתאם לנתוני כל איש מקצוע.

בבחירת ביטוח אדריכלים חשוב למפות היטב את הצרכים, לבדוק מהו הביטוח הנדרש  וכך להתחיל בחיפוש אחר ביטוח העונה להגדרות. לאחר מציאה של ביטוחים כאלו כדאי לערוך השוואת ביטוחים למציאת הביטוח המשתלם ביותר.

ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

לפרטים נוספים וקבלת הצעה משתלמת במיוחד עבור

ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

חייגו עכשיו: 03-6126455 או השאירו פרטים: